mgr Adam Latek
mgr Adam Latek
e-mail: a.latek@vistula.edu.pl
Wydział: Turystyki i Rekreacji
Kierunek kształcenia: Turystyka I Rekreacja/Turystyka I Hotelarstwo
Pasjonat hotelarstwa. Doradca hotelowy i projekt manager. Absolwent Wyższej Szkoły Turystyki i Rekreacji w Warszawie o specjalności hotelarstwo oraz Absolwent Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie o specjalności Zagospodarowanie turystyczne. Od ponad 26 lat związany z branżą usług hotelarskich. Brał udział w otwarciach ponad 16 hoteli sieciowych i nie sieciowych w Polsce i Irlandii. Pracował dla takich sieci jak: Accor, IHG, Choice Hotels, Hilton. Współpracował z grupą Tifco ltd. zarządzającą hotelami sieci IHG i kilkunastoma hotelami niezależnymi w Irlandii. Współpracuje z inwestorami hotelarskimi w zakresie planowania i uruchomienia obiektów hotelowych oraz ich zarządzanie. Licencjonowany trener programu Food and Beverage stowarzyszenia przewoźników lotniczych IATA. Aktywnie działa i współpracuje w projektach dotacji unijnych dla Techników Hotelarskich w Polsce jako trener i praktyk hotelarstwa. Piszę artykuły dla czasopism magazynów branżowych. Członek Jury podczas pierwszego konkursu międzynarodowego stowarzyszenia A.I.C.R. na najlepszego recepcjonistę Roku w 2016 roku. Wraz z zespołem praktyków tworzy i generuje ankiety badawcze mające wpływ na dalszy rozwój branży. Współautor projektu układania standardów i procedur dla hoteli „Bezpieczna gościnność w hotelach w czasach koronawirusa” Podczas rozpoczęcia i w trakcie trwania pandemii. Pełni funkcje Sekretarza w Polskie Izbie Hotelarzy. Konsultant i doradca hotelowy dla technologii i rozwiązań informatycznych w hotelu. Współpracuje z wieloma dostawcami narzędzi IT, gdzie wdrażane są nowoczesne rozwiązania operacyjne w hotelu.
Zainteresowania dydaktyczne/badawcze:
- Technologie hotelarskie w zastosowaniu praktycznym i użytecznym
- Międzynarodowe systemy i łańcuchy hotelowe oraz rozwój globalny
- Systemy rezerwacyjne OTA i wpływ na automatyzacje w turystyce i hotelarstwie
- Zarządzanie strategiczne technologiami hotelarskimi oraz skuteczne wykorzystanie w praktyce operacyjnej hotelu.
- Narzędzia mierzące jakość świadczenia serwisu hotelarskiego.
- Elementy Revenue Managementu i zarządzania strategią sprzedaży na podstawie market segmentów.
- Wpływ Technologii hotelarskich na zarządzanie kapitałem ludzkim.