Strona główna / Uczelnia / Nasze projekty / Nowy wymiar dostępności SGTiHV w Warszawie

Nowy wymiar dostępności SGTiHV w Warszawie

Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula realizuje projekt: „Nowy wymiar dostępności SGTiHV w Warszawie” 
Program: Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
Priorytet: 3 Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami
Działanie: 03.01 Dostępność szkolnictwa wyższego
Instytucja Ogłaszająca Nabór: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Numer i nazwa naboru: FERS.03.01-IP.08-001/24 „Uczelnie coraz bardziej dostępne”
Numer projektu: FERS.03.01-IP.08-0216/24
Okres realizacji projektu od: 2025-01-01 do: 2028-12-31
Kwota dofinansowania: 6 175 889,36 zł
Kwota wydatków kwalifikowalnych: 6 366 896,25 zł

Cel projektu: Celem głównym projektu jest wzrost dostępności Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz ograniczeniami wynikającymi ze stanu zdrowia, studiujących, pracujących, współpracujących lub korzystających z oferty uczelni, a przez to upowszechnienie dostępu do edukacji tych osób.

Grupa docelowa:

– uczelnia jako podmiot bezpośrednio korzystający ze wsparcia EFS+;

– pracownicy Uczelni (kadra kierownicza, dydaktyczna, administracyjna, pracownicy jednostki ds. dostępności);

– przedstawiciele / przedstawicielki zinstytucjonalizowanych struktur studenckich.

Zadania w projekcie:

Zadanie 1. Struktura organizacyjna

Zadanie obejmie rozwój struktury jednostki ds. dostępności ulokowanej w dostosowanej do jej potrzeb
siedziby. W kompleksowy sposób obejmie ona wszystkie obowiązkowe obszary dostępności.

Zadanie 2. Dostępność architektoniczna

W ramach zadania zrealizowane zostaną wymagania w zakresie pełnej dostępności architektonicznej budynku (opracowanie standardu dostępności architektonicznej, dostosowanie biura koordynatora jednostki ds. dostępności, montaż włączników światła i systemów przywoławczych w toaletach, dostosowanie i zakup wyposażenia do pokoju wyciszeń, zakup płachty ewakuacyjnej oraz krzesła ewakuacyjnego, przeprowadzenie szkolenia z obsługi defibrylatorów, aktualizacja audytu architektonicznego).

Zadanie 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Realizacja zadania ma na celu zagwarantowanie pełnej dostępności komunikacyjno-informacyjnej wszystkich jednostek organizacyjnych uczelni, a także zapewnienie wewnętrznych regulacji, zgodnie z którymi komunikacja i informacja będzie przebiegać w formie dostępnej z zastosowaniem zasad projektowania uniwersalnego (przygotowanie planu likwidacji barier informacyjno-komunikacyjnych, opracowanie standardu dostępności informacyjno-komunikacyjnej, zakup ekranu informacyjnego, aktualizacja brandbooka uczelni pod kątem dostępności, przygotowanie filmu prezentującego ofertę Uczelni jako dostępnej).

Zadanie 4. Dostępność Cyfrowa

W ramach zadania zaplanowano wdrożenie dostępnych wewnętrznych systemów informatycznych i procedur administracyjnych, ukierunkowanych na zapewnienie dostępności cyfrowej całej Uczelni (przygotowanie planu likwidacji barier cyfrowych, opracowanie standardu dostępności cyfrowej, zakup symulacji biznesowych, rozwój platform edukacyjnej i językowej o funkcjonalność z zakresu AI i elementów grywalizacji, poprawa systemu audiowizualnego w aulach, modernizacja strony www Uczelni pod kątem potrzeb osób z niepełnosprawnościami [OzN]/osób ze specjalnymi potrzebami [OSP], wdrożenie systemu informacyjnego przed aulami).

Zadanie 5. Technologie wspierające

W ramach zadania zaplanowano rozwinięcie posiadanego przez uczelnię zaplecza technologicznego, zmierzające do stanu pełnej dostępności technologicznej. Zostanie stworzony szczegółowy plan rozwoju technologicznego, zmierzający do pełnej dostępności, z którego powinny korzystać wszystkie jednostki uczelni (zakup systemu nawigacyjnego, stworzenie w pełni dostępnych do potrzeb OzN/OSP stanowisk komputerowych, zakup krzesła bariatrycznego dla osób otyłych).

Zadanie 6. Procedury

Zadanie obejmuje przygotowanie, kodyfikację oraz wdrożenie nowych 18 procedur regulujących kwestie kompleksowej dostępności różnych obszarów działań Uczelni.

Zadanie 7. Usługi wspierające edukację, badania naukowe i rekrutację na studia

W ramach zadania przewidziano działania związane ze wsparciem studentów OzN/OSP bez
względu na rodzaj i typ niepełnosprawności dążącym do zapewnienia im pełnego udziału w
procesie kształcenia i realizacji badań naukowych (zatrudnienie doradców i asystentów dydaktycznych i konsultantów edukacyjnych, zapewnienie dostępnych e-materiałów edukacyjnych i sylabusów).

Zadanie 8. Działania podnoszące świadomość niepełnosprawności

Działania szkoleniowe w ramach zadania ukierunkowane są na ugruntowanie procesu stałego podnoszenia świadomości kadry uczelni/przedstawicieli studentów w zakresie wiedzy o dostępności, świadomości niepełnosprawności oraz innych zagadnień pozwalających podnieść poziom kształcenia OzN/OSP. Szkolenia, kursy i warsztaty będą realizowane w ramach spójnego i koordynowanego przez zespół projektowy planu lub programu w taki sposób, by ich zakres i tematyka dopasowany były do zdiagnozowanych potrzeb grupy docelowej (przygotowanie szkoleń ogólnych i celowanych z zakresu dostępności wraz z przygotowaniem z nich materiałów e-learningowych, które zasilą bazę wiedzy Uczelni i będą mogły być wykorzystywane przez zainteresowanych – tematyka szkoleń m.in.: język prosty, dostępność cyfrowa w organizacji, wrażliwość na potrzeby OzN/OSP, komunikacja z OzN/OSP i kształtowanie postaw względem tej grupy, przeciwdziałanie stereotypizacji i wykluczeniu, likwidacja barier, pierwsza pomoc i ewakuacja, kurs trenera sportowego OzN/OSP, kursy e-learningowe: wsparcie psychologiczne dla studentów, metodyki nauczania języka polskiego OzN, dostępność w kształceniu zdalnym na uczelni, warsztat symulacja niepełnosprawności).

Rezultaty i efekty realizacji projektu:

W ramach projektu zostanie zwiększona dostępność uczelni dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Działania na rzecz zniwelowania barier i wyrównania szans OzN/OSP będą dotyczyły wszystkich 8 obszarów realizacji projektu.

Projekt przyczyni się również do zwiększenia świadomości w zakresie tematyki dotyczącej OzN/OSP
dzięki szkoleniom z tego zakresu dedykowanym przedstawicielom wszystkich grup środowiska akademickiego oraz materiałom i publikacjom, które utworzą ogólnodostępną bazę wiedzy.

W ramach projektu powstaną w pełni dostępne materiały dydaktyczne, które usprawnią proces edukacyjny, nowe uczelniane sylabusy i materiały dydaktyczne dostosowywane do potrzeb OzN/OSP, zakupione w projekcie licencje do narzędzi IT, wdrożone narzędzia IT, środki trwałe, używane będą przez min. okres trwałości.

Dzięki projektowi na uczelni zostaną przygotowane i wdrożone materiały popularyzujące ideę edukacji
włączającej, włączenia społeczne, które użytkowane i prezentowane będą w trybie ciągłym.

Uczelnia realizuje projekty
współfinansowane ze środków Unii Europejskiej
Akademia Finansów i Biznesu Vistula

Akademia Finansów i Biznesu Vistula

Analityka biznesu i bezpieczeństwa Analityka biznesu i bezpieczeństwa online Konsultant Językowy w Biznesie Psychologia w biznesie Psychologia w biznesie online Studia azjatyckie: Japonia, Korea, Wietnam Logistyka Logistyka online Ekonomia Filologia angielska online Filologia angielska Zarządzanie Informatyka online Informatyka Architektura Zarządzanie w filii zagranicznej Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Bristolu Zarządzanie Polsko-brytyjski program studiów z podwójnym dyplomem AFiB Vistula i London South Bank University Full-Stack Data Science Grafika Zarządzanie Ekonomia online Executive MBA Dekarbonizacja i Zrównoważony Biznes MBA – Dyplomacja Metodyka nauczania języków obcych Tłumaczenia specjalistyczne, język angielski Tester oprogramowania Administrowanie funduszami europejskimi Ekonomia Menedżer transportu drogowego Master Europei Komunikacja techniczna Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i jako drugiego Finanse i rachunkowość z akredytacją ACCA Zarządzanie – Seminarium Doktorskie Dziennikarstwo i komunikacja społeczna Audyt i kontrola wewnętrzna w administracji i gospodarce Finanse i rachunkowość z akredytacją ACCA online Finanse i rachunkowość z akredytacją ACCA Finanse i rachunkowość z akredytacją ACCA online Finanse i rachunkowość z akredytacją ACCA Grafika Stosunki międzynarodowe Informatyka Zarządzanie online Zarządzanie online Stosunki międzynarodowe Zarządzanie Polsko-brytyjski program studiów z podwójnym dyplomem AFiB Vistula i London South Bank University Filologia angielska +44
Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula

Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula

Ta strona internetowa wykorzystuje ciasteczka (cookies), by polepszyć Twój komfort korzystania z naszej strony. Aby nadal móc korzystać z tej strony, musisz wyrazić zgodę na nasze wykorzystanie tych plików. Sprawdź szczegóły.