Międzykulturowa turystyka kulinarna pokoleń
Organizator Główny
Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji (SGTiR)
od 1.03.2019
Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa
Szczegóły programu
Dzień 1.
Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula, Uczelnie Vistula, Warszawa, ul. Stokłosy 3
10:00 – 11:00 Rejestracja, kawa powitalna
11:00 – 11:30 Otwarcie konferencji, wystąpienia Honorowych Patronów
11:30 – 13:00 Sesja plenarna
13:00 – 14:00 Lunch, networking
14:00 – 15:30 Obrady w sesjach tematycznych
Sesja I – prowadzona w jęz. polskim
Sesja II – prowadzona w jęz. angielskim
15:30 – 15:45 Przerwa kawowa, networking
15:45 – 17:15 Obrady w sesjach tematycznych
Sesja III – prowadzona w jęz. polskim
Sesja IV – prowadzona w jęz. angielskim
19:00 Uroczysta kolacja/program dodatkowy
Dzień 2.
Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, Aleje Niepodległości 162, budynek C
9:30 – 11:00 Sesja plenarna
11:00 – 11:15 Przerwa kawowa, networking
11:15 – 12:45 Obrady w sesjach
Sesja V – sesja dla doktorantów
Sesja VI – warsztat naukowo-branżowy
12:45 – 13:00 Przerwa kawowa, networking
13:00 – 14:00 Sesja plenarna
13:00 – 13:45 Obrady
13:45 – 14:00 Zakończenie konferencji
14:00 15:00 Lunch
dr Lucy Long,
badaczka kultury kulinarnej, profesor Uniwersytetu stanowego w Ohio, członek Instytutu Smithsona (największego kompleksu muzeów i instytucji badawczych na świecie), zaangażowana w budowanie mostów i wspieranie synergii pomiędzy nauką a sektorem publicznym w dziedzinie kulinariów. Dr Long jest autorką wielu programów publicystycznych i popularyzatorskich oraz książek, w których ukazuje wielodyscyplinarny charakter tradycji kulinarnych i kultury kulinarnej oraz potencjał kulturowy i poznawczy, jaki niesie zgłębianie powiązań pomiędzy różnymi aspektami nauk o żywności, turystyce, etnografii.
Czytaj mniejdr Lucy Long,
badaczka kultury kulinarnej, profesor Uniwersytetu stanowego w Ohio, członek Instytutu Smithsona (największego kompleksu muzeów i instytucji badawczych na świecie), zaangażowana …
Organizatorzy
- Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula
- Szkoła Główna Handlowa – Katedra Turystyki
- Uniwersytet Warszawski – Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
- Społeczna Akademia Nauk – Katedra Marketingu i Turystyki
- Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie
- Stowarzyszenie Na Rzecz Badania, Rozwoju i Promocji Turystyki
Komitet Naukowy
- dr hab. Teresa Skalska, prof. SGTiH Vistula – Przewodnicząca,
t.skalska@vistula.edu.pl - prof. dr hab. inż. Elżbieta Biernacka, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula
- prof. dr hab. Grzegorz Gołembski, Uniwersytet Zielonogórski
- prof. dr hab. Maciej Jędrusik, Uniwersytet Warszawski
- prof. dr hab. Andrzej Kowalczyk, Uniwersytet Warszawski
- prof. dr hab. Tadeusz Markowski, Uniwersytet Łódzki
- prof. dr hab. Aleksander Panasiuk, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
- prof. dr hab. Anna Pawlikowska-Piechotka, AWF im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie
- prof. dr hab. Łukasz Sułkowski, Społeczna Akademia Nauk
- dr hab. Jadwiga Berbeka, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
- dr hab. Robert Bęben, profesor Uniwersytetu Gdańskiego
- dr hab. Ewa Dziedzic, profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
- dr hab. Wojciech Dziemianowicz, profesor Uniwersytetu Warszawskiego
- dr hab. Magdalena Florek, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
- dr hab. Sylwia Kaczmarek, profesor Uniwersytetu Łódzkiego
- dr hab. Mirosław Mika, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
- dr hab. Armin Mikos von Rohrscheidt, profesor Gnieźnieńskiej Szkoły Wyższej Milenium
- dr hab. Elżbieta Nawrocka, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
- dr hab. Agata Niemczyk, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
- dr hab. Agnieszka Niezgoda, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
- dr hab. Renata Seweryn, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
- dr hab. Jolanta Żyśko, profesor Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula
- dr Christos Anagnostopoulos, University of Central Lancashire – Cyprus
- dr Anthi Avloniti, University of Central Lancashire – Cyprus
- dr Krzysztof Celuch, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula
- dr Marcela Rebeca Contreras Loera, Universidad Tecnológica de Escuinapa
- dr Tanya Dabeva, profesor University of Economics, Varna
- dr Loukas Glyptis, University of Central Lancashire – Cyprus
- dr Konstantinos Kakoudakis, University of Central Lancashire – Cyprus
- dr Stoyan Marinov, profesor University of Economics, Varna
- dr Maria Schicht, Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna
- dr Bartłomiej Walas, Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii
- dr Denka Zlateva, Profesor University of Economics, Varna
Komitet Organizacyjny
- dr Maciej Dębski – Przewodniczący, mdebski@san.edu.pl
- Olena Kulykovets – Sekretarz, konfturystyczna@spoleczna.pl
- dr Piotr Kociszewski, p.kociszewski@vistula.edu.pl
- Anna Molęda-Kompolt, amoleda@san.edu.pl
- dr Loucas Glyptis, lglyptis@uclan.ac.uk
Język konferencji
- polski
- angielski
Forma i koszt uczestnictwa
- Uczestnictwo bez publikacji – 450 PLN brutto.
- Uczestnictwo pełne – 2 dni konferencji, impreza towarzysząca, publikacja – 1190 PLN brutto.
- Doktoranci – sesja dla doktorantów – 1 dzień konferencji, publikacja – 700 PLN brutto.
- Doktoranci – uczestnictwo pełne – 2 dni konferencji, impreza towarzysząca, publikacja – 890 PLN brutto.
Opłaty nie obejmują kosztów zakwaterowania.
Zakwaterowanie
Uczestnicy konferencji organizują zakwaterowanie i pokrywają jego koszty we własnym zakresie.
Organizatorzy umożliwiają uczestnikom konferencji publikację pozytywnie zrecenzowanych artykułów w wydawnictwach gwarantujących przynajmniej 20 punktów MNiSW.
Lista wydawnictw
Udział w monografii naukowej (3), wydawcy:
W języku polskim:
I. Akademia Finansów i Biznesu Vistula (Grupa Uczelni Vistula) (20 pkt),
II. Społeczna Akademia Nauk (20 pkt),
W języku angielskim:
I. SGH (20 pkt).
na zasadach Rozporządzenia MNiSW z dnia 22 lutego 2019 roku w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej, §12, pkt. 4, ust. 2; Więcej informacji znajdziesz tutaj
Celem konferencji jest przedstawienie wyników badań, analiza oraz oszacowanie szans i zagrożeń rozwoju turystyki kulinarnej w XXI wieku.
Dyskusja w trakcie konferencji ma koncentrować się na potrzebach turystów, podaży ofert turystycznych, sposobach przygotowania produktu kulinarnego, działaniach marketingowych oraz metodach zarządzania produktem.
Organizatorzy chcą położyć nacisk na międzynarodowy charakter turystyki kulinarnej zgodnie z tezą: „myśl globalnie, działaj lokalnie”. Turystyka kulinarna jest i powinna być atrakcją dla turystów odwiedzających określoną destynację. Ich zainteresowanie jest korzystne dla lokalnych społeczności i rozwoju regionów.
Turystyka kulinarna jest też narzędziem promocji określonych miejsc i czynnikiem podtrzymującym żywą tradycję
By mogła się ona rozwijać potrzebna jest odpowiednie nastawienie współczesnego turysty i ludzi zamieszkujących potencjalnie atrakcyjne destynacje turystyczne.
Przedmiotem zainteresowań badawczych stają się więc już nie tylko te dwie grupy zaangażowane w rozwój turystyki kulinarnej, ale również poszczególne grupy pokoleniowe, których priorytety są odmienne. Staje się zasadne, zarówno z punktu widzenia nauki, jak i praktyki, sprecyzowanie kim są współcześni turyści kulinarni i jakie są ich priorytety; na ile dziedzictwo kulinarne jest dla nich warte poznania; jakie są ich potrzeby i jaki jest sposób percepcji kulinarnego produktu turystycznego.
W trakcie konferencji będą więc omawiane następujące tematy:
- Teoria turystyki kulinarnej.
- Transfer pokoleniowy i międzykulturowy w turystyce kulinarnej, przekazywanie tradycji.
- Wykorzystanie nowych technologii i nowoczesnych możliwości do podtrzymywania tradycji i przekazywania wiedzy pomiędzy pokoleniami.
- Działania Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Kulinarnej.
- Działania World Food Travel Association.
- Blogi promujące turystykę kulinarną.
- Kanon kuchni polskiej kształtowany przez pokolenia – produkty tradycyjne i regionalne.
- Postrzeganie polskich kulinariów na świecie.
- Zainteresowanie tradycjami kulinarnymi przedstawicieli różnych pokoleń.
- Odbiorca, kim jest turysta kulinarny?
- Model dzisie
- jszy i docelowy turystyki kulinarnej.
- Współpraca w tworzeniu oferty dla turysty kulinarnego.
- Turystyka kulinarna okiem marketingowca – marki lokalne, kulinarny produkt turystyczny, sposoby promocji, budowanie marki, tworzenie wizerunku atrakcyjności turystycznej w zakresie tradycji kulinarnej, działania wspierające tworzenie i rozwój terytorialnych marek turystycznych.
- Turystyka kulinarna w rozwoju regionalnym, dobre praktyki w Polsce i na świecie.
- Budowanie regionalnej oferty dla przedstawicieli różnych pokoleń w zakresie turystycznego produktu kulinarnego.
- Turystyka kulinarna w praktyce.
- Żywe muzea kulinarne – Muzeum Piernika w Toruniu, Muzeum Wódki.
- Zróżnicowane oferty dla różnych pokoleń odbiorców.
- Rozwój polskiego winiarstwa w służbie enoturystyki.
Serdecznie zapraszamy
23-24 maja 2019 r.
KONTAKT:
dr inż. Piotr Dominik, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego konferencji
p.dominik@vistula.edu.pl
TERMINARZ
Zgłoszenie działu w konferencji z propozycją tematu wystąpienia z określeniem priorytetów udziału, poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego. Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres mailowy: p.dominik@vistula.edu.pl | 30.04.2019 |
2. Przesłanie abstraktu wystąpienia Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres mailowy: p.dominik@vistula.edu.pl | 20.03.19 |
3. Opłata konferencji Opłata Konferencyjna 2019 Nr konta: Bank: Volkswagen Bank Nr rachunku: 18 2130 0004 2001 0474 5600 0001 | 30.04.2019 |
Opłata podstawowa – ( w cenie udział w konferencji i materiały konferencyjne, przerwy kawowe lunche i kolacja, atrakcje dodatkowe, wycieczka, prawo do publikowania w ZN Vistula/monografa 2019) | 450 PLN |
Opłata podstawowa z publikacją w PiZ ( w cenie udział w konferencji i materiały konferencyjne, przerwy kawowe lunche i kolacja, atrakcje dodatkowe, wycieczka, prawo do publikowania w Przedsiębiorczość i Zarzadzanie) | 1000 PLN |
Dodatkowo opłata – nocleg w Centrum Konferencyjnym | 290 PLN – pokój jednoosobowy 340 PLN – pokój dwuosobowy |
Współorganizator i Patron honorowy
Patronat Honorowy
Patronat merytoryczny
Patronat medialny
Partner operacyjny
„Międzykulturowa turystyka kulinarna pokoleń” – ogólnopolska konferencja naukowa w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula.
Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula (dawna Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji), Społeczna Akademia Nauk oraz Instytut Wiedzy i Umiejętności zapraszają do udziału w konferencji poświęconej turystyce kulinarnej i kulinarnym produktom tradycyjnym pt. „Międzykulturowa turystyka kulinarna pokoleń”.
Do udziału w konferencji zapraszamy przedstawicieli międzynarodowego środowiska naukowego z ośrodków zainteresowanych tematyką turystyki kulinarnej oraz podejmujących badania w tym obszarze.
Konferencja jest adresowana do:
- przedstawicieli nauki, badaczy, dydaktyków, studentów;
- pracowników sektora turystycznego;
- reprezentantów samorządów lokalnych;
- przedstawicieli regionalnych organizacji turystycznych, stowarzyszeń, biur podróży, organizatorów i animatorów wydarzeń turystycznych;
- producentów i dystrybutorów żywności tradycyjnej;
- gestorów bazy hotelarskiej, agroturystycznej i gastronomicznej;
- osób zainteresowanych rozwojem lokalnym, tworzeniem i wykorzystywaniem lokalnych marek turystycznych i kształtowaniem kanonu kuchni polskiej.
Obradom plenarnym będą towarzyszyły warsztaty, pokazy i degustacje.
W programie konferencji jest też wycieczka do wybranego przez organizatorów miejsca związanego z kulinarnym produktem turystycznym.
Poprzednie edycje konferencji dotyczyły następujących tematów:
- Kulinaria w kształtowaniu produktu turystycznego. Teoria i praktyka.
- Kulinaria – wizytówka regionów turystycznych.
- Miejsce żywności tradycyjnej w kulturze, turystyce i dietetyce.
- Szlaki kulinarne jako element turystycznej atrakcyjności regionu.
- Tradycyjne produkty kulinarne jako element turystycznej atrakcyjności Mazowsza.
współfinansowane ze środków Unii Europejskiej
Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Akademia im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku