Konferencja pt. „Turystyka kulinarna jako formuła promocji polskiej żywności i dziedzictwa kulturowego”
Start: 22.05
Koniec: 23.05
Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula
Warszawa, ul. Stokłosy 3
Słowo od organizatorów:
Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula wraz z partnerem wydarzenia ma przyjemność zaprosić już po raz kolejny na konferencję naukowo-branżową poświęconą turystyce kulinarnej.
Wydarzenie odbędzie się w dniach 22-23 maja 2025 r. i będzie przeprowadzone w formule stacjonarnej.
Cele konferencji:
Ideą tegorocznej konferencji jest prezentacja prac, wymiana poglądów oraz wspólna dyskusja nad kierunkami i perspektywami rozwoju turystyki kulinarnej.
Wśród celów szczegółowych konferencji są:
- upowszechnianie i promocja kultury ludowej i tradycyjnej poprzez edukację regionalną w celu podnoszenia świadomości regionalnej oraz zachowania ciągłości tradycyjnej kultury;
- popularyzacja unikalnych i żywych elementów kultur tradycyjnych poprzez tworzenie atrakcyjnych form upowszechniania przejawów kultur tradycyjnych oraz wiedzy na temat niematerialnego dziedzictwa kulinarnego;
- wymiana doświadczeń oraz prezentacja wyników badań dotyczących polskiej żywności w kontekście jej miejsca w dziedzictwie kulturowym w oparciu o wydarzenia związane z turystyką kulinarną w myśl idei od pola do stołu;
- prezentacja dobrych praktyk w wykorzystaniu turystyki kulinarnej do promocji polskiej żywności regionalnej i lokalnej oraz dziedzictwa kulturowego.
***
Wśród prelegentów i osób prowadzących warsztaty znajdą się czołowi eksperci i praktycy wdrażający dobre praktyki w działalności branżowej.
Konferencja jest wydarzeniem cyklicznym.
Poprzednie konferencje podejmowały następujące tematy:
- 2024r – Turystyka kulinarna na rzecz dziedzictwa kulturowego.
- 2023 r – Turystyka kulinarna na rzecz zrównoważonego rozwoju.
- 2021 r. – Turystyka kulinarna – tradycja i innowacyjność.
- 2020 r. – Edukacyjna rola turystyki kulinarnej w rozwoju regionalnym.
- 2019 r. – Międzykulturowa turystyka kulinarna pokoleń.
- 2018 r. – Kulinaria w kształtowaniu produktu turystycznego. Teoria i praktyka.
- 2017 r. – Kulinaria – wizytówka regionów turystycznych.
- 2016 r. – Miejsce żywności tradycyjnej w kulturze, turystyce i dietetyce.
Odbiorcy konferencji:
Wydarzenie jest skierowane do następujących grup odbiorców:
- przedstawiciele sektora turystycznego i samorządy lokalne;
- przedstawiciele regionalnych organizacji turystycznych, stowarzyszenia, biura podróży, organizatorzy i animatorzy wydarzeń turystycznych;
- producenci i dystrybutorzy żywności tradycyjnej;
- gestorzy bazy hotelarskiej, agroturystycznej i gastronomicznej;
- osoby zainteresowane rozwojem lokalnym, tworzeniem i wykorzystywaniem lokalnych marek turystycznych i kształtowaniem kanonu kuchni polskiej;
- przedstawiciele nauki, badacze, dydaktycy;
- nauczyciele szkół średnich, studenci, uczniowie branżowych szkół średnich.
Formy uczestnictwa
- Uczestnictwo pełne w dwóch dniach konferencji z możliwością wygłoszenia referatu po zatwierdzeniu tematu.
- Uczestnictwo w dwóch dniach konferencji bez wygłoszenia referatu.
- Autorstwo rozdziału w przygotowywanej, punktowanej, cyklicznej monografii pod red dr. inż. Piotra Dominika.
Udział w konferencji jest bezpłatny.
Płatne jest uczestnictwo w wydarzeniach towarzyszących:
- kolacja w dniu 22.05.25 – 250 zł,
- warsztaty tematyczne.
W celu zgłoszenia uczestnictwa należy wypełnić i przesłać do końca kwietnia Formularz zgłoszeniowy znajdujący się pod linkiem:
współfinansowane ze środków Unii Europejskiej
Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Akademia im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku