Blue Tourism Opportunities (BTO)
Call 2020 Round 1 KA2 – Cooperation for innovation and the exchange of good practices KA203 – Strategic Partnerships for higher education
Form ID: KA203-A13C2B7E Deadline (Brussels Time) 2020-04-23 12:00:00
Priority: HE: Tackling skills gaps and mismatches
Priorities and Topic: HE: Promoting and rewarding excellence in teaching and skills development
HORIZONTAL: Innovative practices in a digital era
Czas realizacji projektu: 1.12.2020 – 30.11.2022
Niebieska turystyka jest rozwijającym się sektorem turystyki. Biorąc pod uwagę roczny raport gospodarczy na temat niebieskiej gospodarki UE przedstawiony przez Komisję Europejską: „turystyka przybrzeżna to największy udział w zatrudnieniu, wartości dodanej i zyskach, przyczyniający się znacznie bardziej do tworzenia miejsc pracy niż do wartości dodanej brutto i / lub zysków”. Zatem, niebieski sektor turystyki ma szczególny potencjał w zakresie rozwoju nowych firm, co wiąże się m. in. z realizacją działań sprzyjających zarówno podnoszeniu kwalifikacji zawodowych absolwentów, jak i uczelni, w zakresie wsparcia studentów na temat wiedzy o niebieskiej turystyce, co pozwala na wdrażanie nowych elementów w programach kształcenia i aktywny udział wykładowców w tym procesie.
Cele projektu BT Opportunities:
- Doskonalenie umiejętności biznesowych, w tym biznesowych umiejętności społecznych absolwentów szkół wyższych.
- Wdrażanie programów nauczania i programów szkoleniowych na uczelniach odpowiadających potrzebom niebieskiej branży turystycznej.
- Poprawa kompetencji zawodowych profesorów uczelni wyższych w zakresie metody MOOC, w obszarach związanych z przedsiębiorczością w niebieskiej turystyce.
- Wykorzystanie mentoringu jako narzędzia współpracy i wsparcia pomiędzy uniwersytetem/ profesorem/ studentem w duchu niebieskiej turystyki.
Aby osiągnąć te cele, zostanie zaprojektowany kurs szkoleniowy z dwoma modułami szkoleniowymi dotyczącymi przedsiębiorczości w niebieskiej turystyce, zgodnie z ramami metodologicznymi ECVET i EntreComp (The Entrepreneurship Competence Framework), które ułatwiają walidację i uznawanie umiejętności i wiedzy zawodowej nabytych w różnych systemach edukacji i krajach UE. Zostanie opracowana platforma mentoringu w niebieskiej turystyce, gdzie profesorowie i studenci lub absolwenci będą mogli współdziałać/kontaktować się w celu konsultowania ich biznesu. Podobnie wykładowcy uczelni zostaną przeszkoleni w zakresie stosowania MOOC, jako metody dydaktycznej na kursach przedsiębiorczości w niebieskiej turystyce.
Grupy docelowe projektu, bezpośrednio lub pośrednio uczestniczące w projekcie, to:
- uczelnie związane z sektorem turystycznym;
- studenci i absolwenci szkół wyższych o charakterze przedsiębiorczym;
- nauczyciele z uniwersytetu;
- organizacje i stowarzyszenia przedsiębiorców;
- Izby Handlowe (Chambers of Commerce);
- centra wsparcia przedsiębiorców, inkubatory start-upów.
Aby osiągnąć cele projektu, zastosowane zostaną innowacyjne metodologie (MOOC, platforma mentoringowa „w chmurze”), mające na celu zwiększenie ich wykorzystania jako metody dydaktycznej i wzajemnych powiązań student-wykładowca-mentor oraz uzyskanie długoterminowych korzyści z użyteczności tych narzędzi, jako metody podnoszenia umiejętności zawodowych użytkowników zarówno na poziomie ucznia, jak i nauczyciela.
Ponadnarodowość obecnego projektu ma fundamentalne znaczenie dla poznania celów projektu, jak również uzyskanych wyników i opracowanych różnorodnych produktów.
Partnerzy:
- Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula – Coordinator (Poland);
- Asociacion de Innovacion Emprendimiento y Tecnologias de la Informacion y la Comunicacion (INNETICA) (Spain);
- Institut National de Cercetare Dezvoltare in Turism (Romania);
- ESE, Ensino Superior Empresarial, LDA. (Portugal);
- Skills Zone Malta co. Limited (Malta);
- Glandrive, Unipessoal LDA (Portugal).
Web: www.bluetourismopportunities.eu
Fb: www.facebook.com/bluetourismopportunities